BlogPost.Timpul.md

Cum ne menţinem echilibrul nutriţional în vacanţă?

1363258092941

Dacă în zilele obişnuite respectăm un program alimentar bine stabilit, în care nu permitem excesele, în vacanţă lăsăm tentaţiile culinare să ne atragă, din toate părţile, în capcana lor. Sub pretextul „îmi permit orice pentru că sunt în vacanţă”, în cele din urmă tot noi vom plăti cu ceva ce nu are preţ: sănătatea noastră.

Cum putem să facem faţă ofertei culinare atât de apetisante din vacanţa noastră, mai ales dacă este şi all inclusive?

În mod frecvent, modul de servire în restaurantele hotelurilor cu servicii all inclusive este bufetul suedez, de tip „mănânci cât poţi”. Este un mod de servire pe care specialiştii în nutriţie îl consideră un veritabil pericol, mai ales că unii oameni de ştiinţă au calculat că o persoană poate mânca într-o astfel de ocazie 3000 de kcal şi aceasta în cel mult 2 ore.

Specialiştii în nutriţie ne sfătuiesc ca atunci când avem de-a face cu astfel de ocazii să începem masa prin a bea 1-2 pahare de apă, apoi trecem pe la sectorul de salate, peste care nu adăugăm sare, ulei, maioneză sau sosuri în exces, ci le condimentăm cu plante aromate (oregano, salvie, busuioc), suc de lamâie sau oţet balsamic şi pe care nu le îmbogăţim cu mezeluri sau brânzeturi grase.

La felul principal, trebuie să încercăm să eliminăm o parte din alimentele care conţin grăsime multă, cum ar fi şniţele, chiftele, tocăniţe, iar garnitura să fie formată în primul rând din vegetale, orez brun sau paste din făină integrală. De asemenea, deserturile pot fi sărite şi înlocuite cu gustări din fructe proaspete.

De asemenea, nu trebuie să fim comozi. Chiar dacă este vacanţă, nu trebuie să încurajăm sedentarismul. Orice fel de mişcare este benefică, o plimbare după ce am luat masa, în ritm alert sau o alergare uşoară pe malul mării va compensa orice exces culinar făcut în timpul nostru de vacanţă.

Cum ne recuperăm nutriţional după o vacanţă cu excese culinare?

Dacă totuşi cădem în ispită şi comitem „abuzuri” culinare în vacanţă, putem recupera printr-un regim alimentar mai strict. Important este, menţionează nutriţioniştii, să nu comitem abuzuri peste abuzuri, deoarece vom distruge orice echilibru nutriţional pe care l-am clădit în timp. După o zi sau o noapte de „răsfăţ” culinar, este bine să consumăm a doua zi multe salate şi fructe. Dacă dorim ceva mai consistent, putem opta şi pentru un preparat din peşte, fără să fie însă prăjit sau afumat.

De asemenea, cantitatea de lichide consumate trebuie să fie dublă, acestea însemnând apă plată sau minerală cu lămâie, ceaiuri şi infuzii, iaurturi degresate. La fel de benefică pentru „recuperare” este şi mişcarea fizică.
Autor: Paula Rotaru

blogpostt

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește BLOGPOST.MD pe TWITTER!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nume: *
Adresa de email: *
nu se publica
Sit web
Comentariul*
 

 
 
 
De acelasi autor
 
 

Sfaturi de beauty pentru 2015

 

Înnoirea fardurilor, folosirea unor produse ce oferă protecţie solară şi mai multă odihnă se numără printre sfaturile de înfrumuseţare şi întinerire pe care le poti adopta in 2015. Iata cateva sfaturi oferite de specialistii din online: Faceţi curat în trusa de machiaj Produsele de machiat ar trebui schimbate de două ori pe an. Aruncaţi orice... (2 Sfaturi de beauty pentru 2015 )

Ulei de măsline: efecte miraculoase pentru frumuseţe!

 

Există numeroase creme şi remedii cosmetice pentru piele, iar produsele gata preparate sunt, într-adevăr, convenabile şi uşor de folosit. Dar utilizarea uleiului de măsline ca atare sau combinat cu alte ingrediente poate face miracole! De fapt, folosind atât uleiul de măsline din sticlă cât şi săpunurile şi produsele pe bază de ulei de măsline pentru... (1 Ulei de măsline: efecte miraculoase pentru frumuseţe! )

Migdale pentru inimă sănătoasă

 

Migdalele menţin sănătatea inimii şi combat celulita, au relevat şase studii noi efectuate de cercetătorii americani, prezentate la Congresul Societăţii americane pentru nutriţie din San Diego, informează dailymail.co.uk, citat de Mediafax. Conform celor şase studii ale cercetătorilor americani, migdalele sunt bogate în nutrienţi, în grăsimi mononesaturate benefice şi vitamina E, cu efect protector împotriva razelor ultraviolete şi... (4 Migdale pentru inimă sănătoasă )

 
 
Vezi toata lista de bloggeri
 
 
 
Ultimele
Comentarii

Foarte tare sfaturile de beauty! Multumim !

Great article! That kind of information is shared on the internet. Come and consult with my website. Thank you

I really thank the website owner for sharing this impressive article here. Watch movies for free

天津市民晒"低碳账本" 排碳"大户"燃气和私家车昨天是首个“全国低碳日”,在天津经济技术开发区,不少家庭都有一本低碳账本,平板模温机,&

 
 
Vrei ca textul tau sa fie publicat aici?
Scrie-ne la info@blogspot.md

Vom publica acele articole care oferă perspective noi asupra temelor dezbătute în spațiu public și demonstrează o buna cunoaștere a subiectului abordat.

Inscrie-te acum sau Solicită blog