BlogPost.Timpul.md

Parlamentul ne-a furat încă douăsprezece milioane de lei!!!

658x0_658x0_parlament-1
Imagine:timpul.md
 

„Asigurarea echităţii în repartizarea finanţelor publice” în interpretarea Coaliţiei pentru Guvernare Pro Europeană  a însemnat mai multe decizii abuzive luate astăzi în plenul Parlamentului. Totuşi, finalul a încununat opera …şi la miezul nopţii, din buzunarul nostru, a celor care plătim impozite, au fost scoase douăsprezece milioane lei. Aceasta ar fi însemnat câte zece mii lei pentru fiecare instituţie de învăţământ din R. Moldova, bani care puteau să fie investiţi în materiale de studiu, astfel ca următorul BAC să ne bucure cu mai multe note bune şi mai mulţi copii/părinţi/profesori împăcaţi. Totuşi, impactul va lovi cel mai mult în aproximativ 150 000 persoane vulnerabile care nu-şi vor primi ajutoarele sociale cel puţin o lună, banii respectivi înseamnă subalimentare şi lipsuri pentru copii, oameni în etate şi persoane cu disabilităţi.

Programul de Guvernare 2013 – 2014 conţine mai multe sarcini pe care şi le-a asumat Cabinetul de Miniştri pentru a îmbunătăţi managementul finanţelor publice. La finele acestei poziţii voi prezenta câteva din angajamentele asumate de Coaliţia pentru Guvernare Pro Europeană – cea care constituie întreg Guvernul şi majoritatea parlamentară – pentru “Asigurarea eficientei, transparentei şi responsabilităţii în utilizarea resurselor financiare publice”.

Acum în Parlament a fost votată „Legea privind scutirea de plată a unor impozite, contribuţii şi prime precum şi majorărilor de întârziere şi amenzilor aferente acestora” (nr. 306 din 04.07.2013). Acest document prejudiciază bugetul statului de aproximativ douăsprezece milioane lei, în pofida eforturilor Consiliului Naţional al ONG-urilor şi al CNP de a convinge prin argumente omeneşti membrii Coaliţiei pentru Guvernare Pro Europeană să nu comită această tâlhărie de proporţii. Ar ţine de competenţa şi onoarea opoziţiei politice să conteste decizia majorităţii parlamentare – conform prevederilor art. 11 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 847-XIII din 24 mai 1996 privind sistemul bugetar şi procesul bugetar, după adoptarea Legii bugetelor anuale, nici un proiect de lege care are drept urmare reducerea veniturilor bugetului de stat nu poate fi examinat de Parlament, dacă acesta nu include sursa reală de acoperire a prevederilor, în scopul menţinerii nivelului deficitului bugetar stabilit. Mite că în nota informativă nu a fost inclusă fundamentarea economico-financiară în conformitate cu prevederile art. 20 lit. d) al Legii nr. 780-XV din 27 decembrie 2001 privind actele legislative.

Proiectul de lege prevede scutirea SRL „Glorinal” de plata impozitelor, contribuţiilor, primelor, altor plăţi precum şi majorărilor de întârziere şi amenzilor aferente acestor plăţi, calculate la Bugetul Public Naţional în contul datoriilor formate în procesul executării lucrărilor de reconstrucţie şi restaurare a complexului monastic „Curchi” din s. Curchi, raionul Orhei.

Avizul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 506 (din 10 iulie 2013) a fost negativ şi Coaliţia pentru Guvernare Pro Europeană a ţinut cont că Guvernul nu putea da aviz pozitiv la un document care conţinea un şir de încălcări ale legislaţiei. În schimb Parlamentul nu poate fi tras la răspundere pentru că este vorba de vot colectiv, iar după 14 ore de lucru mass media nu mai pricepea ce se votează :D

Realizarea propunerii privind scutirea de plata unor impozite şi taxe exclusiv a SRL „Glorinal” va atrage după sine încălcarea prevederilor art.6 alin.(8) lit. c) al Codului fiscal nr. 1163-XIII din 24 aprilie 1997, în care este stipulat unul dintre principiile aplicării impozitelor şi taxelor – echitatea fiscală, care prevede tratarea egală a persoanelor fizice şi juridice care activează în condiţii similare în vederea asigurării unei sarcini fiscale egale, precum şi crearea de precedent pentru alţi agenţi economici privind conformarea fiscală benevolă.

În Avizul Guvernului se mai menţionează că finanţarea investiţiilor capitale din bugetul de stat, conform prevederilor legale, se efectuează în baza programelor investiţionale, incluse în componenţa legilor bugetelor anuale. Ţinând cont de faptul că reconstrucţia Complexului monastic „Curchi” nu a fost preconizată spre finanţare din bugetul de stat în cadrul acestor programe investiţionale, lipseşte temeiul legal pentru recunoaşterea datoriei bugetului la acest obiect.

Aceste datorii existente la bugetul public naţional sunt acumulate din anul 2008 şi până în prezent, vizând în întregime activitatea întreprinderii, dar nu numai cele ce ţin de executarea lucrărilor de reconstrucţie şi restaurare a Complexului monastic „Curchi” din satul Curchi, raionul Orhei.

Prin Legea nr. 111-XVI din 27 aprilie 2007 pentru modificarea şi completarea unor acte legislative, a fost efectuată amnistia fiscală, în urma căreia, în anul 2007 SRL „Glorinal” ca şi restul întreprinderilor a beneficiat de anularea tuturor restanţelor faţă de bugetul public naţional la compartimentul „plăţi fiscale”.

Prin prisma art.3 al Legii sistemului public de asigurări sociale nr. 489-XIV din 8 iulie 1999, rezultă necesitatea respectării principiilor, în special al celui de obligativitate şi contributivitate.

Anularea datoriilor SRL „Glorinal” faţă de bugetul asigurărilor sociale va leza dreptul persoanelor asigurate angajate şi stabilitatea financiară a bugetului asigurărilor de stat, precum şi asigurarea posibilităţii acoperirii cu resurse financiare a prestaţiilor cuvenite beneficiarilor.

Un alt temei prin care scutirea de plăţile obligatorii nu este acceptabilă – contribuţiile de asigurări sociale calculate deja au fost luate în calcul la determinarea dreptului la indemnizaţiile de incapacitate temporară de muncă, indemnizaţiile de maternitate, biletele de tratament, pensii, pentru o parte din angajaţii acestei întreprinderi. Anularea datoriilor contribuţiilor de asigurări sociale va genera recalcularea totală a drepturilor deja acordate salariaţilor.

Conform art. 131 alin. (6) din Constituţie, nici o cheltuială bugetară nu poate fi aprobată fără stabilirea sursei de finanţare. În cazul susţinerii iniţiativei sus-menţionate, de la bugetul de stat vor fi compensate venituri ratate bugetului asigurărilor de stat, fondurilor obligatorii de asistenţă medicală şi bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale.

Notă: Fragmente din Programul de Guvernare 2013 – 2014.

–         “Politicile economice și financiare ale Guvernului vor fi orientate primordial spre reducerea barierelor în activitatea agenților economici, stimularea inițiativei și susținerea prioritară a producătorilor pentru piața locală și pentru export. Politicile bugetar-fiscale vor fi subordonate priorităților de dezvoltare economică, urmărind scopul de sporire a
competitivită
ții, de stimulare a investițiilor în sectoarele productive ale economiei și în dezvoltarea capitalului uman. Guvernul va asigura, de asemenea, o cooperare eficientă cu instituțiile financiare internaționale și cu alți parteneri de dezvoltare ai Republicii Moldova pentru a consolida, în condițiile păstrării suveranității economice, cadrul de resurse necesar dezvoltării economice accelerate.”

– “Perfecționarea instrumentelor de suport financiar din partea statului și orientarea spre producții inovative cu capacitate sporită de export”.

– “Majorarea volumului de investiții publice și eficientizarea procesului de alocare a finanțelor  publice  destinate  dezvoltării infrastructurilor necesare mediului de afaceri.”

“Asigurarea disciplinei, echității, transparenței, simplității și onestității în
repartizarea finan
țelor publice.”

sursa: senin.ladyclub.md

blogpostt

Dacă ți-a plăcut acest articol, urmărește BLOGPOST.MD pe TWITTER!

 
 
 
 
 
 
 
Etichete: ,
 
 
Nume: *
Adresa de email: *
nu se publica
Pagină web
Comentariul*
 

 
 
 
De acelasi autor
 
 

Descoperire științifică de excepție la Chișinău

 

Un matematician moldovean soluționează o problemă formulată de către renumitul matematician francez Poincaré acum 130 de ani. Se numește Mihail Popa, este doctor habilitat, profesor universitar, cercetător ştiinţific principal la Institutul de Matematică și Informatică (IMI). A împlinit anul acesta 65 ani şi este unul din cercetătorii adevăraţi de la noi care munceşte cu onestitate şi cu... (0 Descoperire științifică de excepție la Chișinău )

Rușinea… de a fi moldovean

 

Ce fel de nație suntem noi, moldovenii? Îi aud pe unii care spun că sunt mândri că’s moldoveni. Ridică mândria la rang de virtute și se umflă în pene ca niște curcani plouați. Cum să te mândrești că ești moldovean când niște dobitoci, moldoveni mândri, au violat două suflete amărâte: într-un sat o femeie gravidă,... (5 Rușinea… de a fi moldovean )

Violează un scenariu bun din viață

 

în moldova nu se fac filme. cică nu avem scenarii. sau, de fapt, nu avem scenariști. pentru că scenarii avem, mai dă domnu, în fiecare zi la știrile pro tv. acum am intrat în perioada violurilor. epidemia violurilor. violăm tot de la capre la gravide și downi. uite un scenariu  bun: șapte tipi o violează... (0 Violează un scenariu bun din viață )

 
 
Vezi toata lista de bloggeri
 
 
 
Ultimele
Comentarii

  来源: 沧州金辉压瓦机械设备厂   电 话:0317-8086188   传 真:0317-8086199   手 机:13832771638  15133711101   Q    Q:59458991       49870222   联系人:王经理   邮 箱:59458991@qq &

'Un verso en lugar de inspiración en el canción,Gafas de sol Ray Ban Barato, 'Man A Mirror ',Gafas Ray Ban …

A continuación se presentan análisis de los lugares que visita (o va a visitar aún) en su. CliffObviously,Barato Nike Air …

Descubra jugar agresivamente poker la utilización de este tipo de juego,zapatos air jordan Outlet, alternativa en sus preocupaciones es casi …

  It's possible to bet any amount in the event that it's in the table minimum and maximum.One-roll bets differ …

 
 
Vrei ca textul tau sa fie publicat aici?
Scrie-ne la info@blogspot.md

Vom publica acele articole care oferă perspective noi asupra temelor dezbătute în spațiu public și demonstrează o buna cunoaștere a subiectului abordat.

Inscrie-te acum sau Solicită blog