
Mare zarvă mare au făcut cei de la „Orange” cu animăluţele lor şi „Moldcell”-u’ cu lovitura sub centură… Cred că nici despre „Eurovision” nu s-a vorbit atât cât despre acest caz.
„Moldcell” vs. „Orange” (sursă colaj)
Mi-au pomenit mai mulţi informatori despre acest lucru însă nu m-am decis să scriu. Nu întotdeauna am cuvintele la mine. De cele mai multe ori am neapărat o replică, însă, uneori, gesturile unora mă lasă, efectiv, fără cuvinte…
Am ieşit în una din seri în oraş, la un film. Nici nu mai ştiu ce film era, dar în momentul în care a fost difuzat spotul „Moldcell” câţiva tineri din faţa mea au sărit ca arşi: „Hoţii, nesimţiţii, ne-au furat ideea şi ne-au tras ţeapă…”. Evident, am ciulit urechile ca un câine de vânătoare, în speranţa să aud mai multe detalii, dar n-au fost decât păreri subiective…
Altădată, într-un local, auzisem „întâmplător” discuţiile la „o bere” a celor de cealaltă parte a baricadei – echipa „Moldcell”. Şi ca să vezi, ei erau mândri de isprava lor. Deşi (ei) recunosc că deţin considerabil mai puţini clienţi decât „Orange”, ei se bucură pe sub mustăţi de gestul mai puţin loial. Cică au tras cu ochiul la campaniile „Orange” de-„afară” şi le-au suflat ideea chiar de sub nas, şi chiar cu o zi înainte…
„Orange” teaser (sursă poză)
Adevăru-i că în momentul în care am văzut acest banner, am înţeles că va fi un nou animăluţ, gen: panteră, fluture, delfin… Ce putea fi „mai mare”?! Doar un elefant, sau o balenă. Şi cum o trompă nu apăruse pe nici un banner de teasing, am rămas la balenă…
Pe mine gestul celor de la „Moldcell” nu m-a surprins chiar deloc. Asta şi înseamnă să-ţi fugă bine mintea şi să fii cu cinci paşi înaintea concurenţei. Nu e niciun fel de spionaj, nu e niciun fel de sabotaj – e marketing. Iar la „război” – orice metodă e permisă.
Din punct de vedere etic, aş condamna „Moldcell”-ul pentru concurenţă neloială, dar asta e deja altă mâncare de peşte…
Răspunsul „Sun Expert” la teasing-ul „Orange” (sursă poză)
Oricum, cel mai mult mi-a plăcut abordarea companiei „Sun Expert” care a folosit foarte ingenios campania de teasing a celor de la „Orange” în favoarea lor. Foarte smart şi curajos, din punctul meu de vedere. În plus, nu-s nici concurenţi, deci n-au nicio treabă – fixca musca la arat. Drăguţ.
Revenind la criza de imaginaţie a celor doi operatori de telefonie mobilă, pot să le spun următoarele:
– Pentru „Moldcell”: ce ţie nu-ţi place, altuia nu-i face, pentru că, într-o zi – ai s-ajungi…
– Pentru „Orange”, data viitoare când credeţi că L-aţi apucat pe Dumnezeu de-un picior, asiguraţi-vă că aveţi un plan „B” în care-L ţineţi şi de-un deget…
Pentru toată lumea: aveţi grijă ce, unde şi cu cine discutaţi (la proiectele nelansate mă refer), pentru că niciodată nu poţi şti ale cui urechi alimentezi cu bârfe, zvonuri şi alte asemenea, la fel cum nu poţi şti cine stă în spatele tău la film!
Notă: Despre portabilitate voi scrie cât de curând, deocamdată aștept „răspunsul” Orange.
sursa: veryhappyblog.com
